Lapptäcksvägg

För några veckor sedan köpte vi en våningsäng, och för att göra underslafen lite mer ombonad, och dölja de fula fläckarna och rivmärkena på tapeten, slängde jag ihop ett par lappskynken utan någon som helst noggrannhet. Det verkar som att dottern tycker om det!
CARIAD-rutan är ett provtryck från när jag gick på Väddö 2002-03 och gjorde ett tyg med det trycket.
 

 
 
Kudden har jag också sytt. Tyget som ser lapptäcksrutigt ut är min systers gamla lakan, jag har ett i gröna nyanser som också är slitet intill lapptäcksmaterialgränsen. Det andra rutiga tyget, det färgglada, är också ett lakan som var oerhört mjukt och skönt men till slut för trasigt, det mönstrade blå som nästan ser lite lila ut är ett par byxor som jag köpte i Aberystwyth sommaren 1994, som krympte jättemycket redan i första tvätten, var väldigt sköna men inte särskilt hållbara.
 
 
 
Mysigt vad?

Kommentera här: