Broderier på Väddö

På Väddö hade vi ganska många "inspirationsövningar" som jag tyckte hjärtligt illa om. Sticka ner handen i en påse med grejer, känna, hitta på ett mönster av det man kände. Knyckla ihop tidningssidor, platta ut och teckna av. Rita av klasskamrater utan att titta på pappret och göra ett broderi av det man ritat.
Den här övningen gick ut på att ett stort papper hade bestänkts, klippts sönder och så skulle det broderas en tolkning. Jag förstod inte vitsen. Men gjorde det ändå.
Pappret...
 
... och broderiet. - Varför, liksom? Visst, det var ett sätt att öva olika stygn, men det hade jag hellre gjort på något vackrare sätt. Som den här lilla provstygnskartan, den tyckte jag om och har skapat helt ifrån mitt eget huvud!
 
 
 
Vi broderade vitt på vitt också, där fick vi göra våra egna mönster.
 
 

Kommentera här: