Små återbruksvävar

Ett av de teman vi hade på Wik var "återbruk", ungefär samtidigt som jag fyllde år och fick en korg med fint godis av en väninna. Omslagspappren var så fina, och då föddes min idé! Jag skulle göra en godisväv! Det blev en smal svart mattvarp, som jag lekte hej vilt i. Förutom den ursprungliga godisväven -
 
- blev det fler godisvävar! Många frågade mig om jag har ätit allt godis själv, men så trevligt var det inte. Dessa är från ett av mammas symöten:
 
och dessa skickade min omtänksamma familj:
 
 
 
När vi hade grafik på bild&formen, så såg jag genast en massa spännande i papperskorgen som jag vävde in här:
 
 
Sedan tömde jag min plånbok:
 
 
och tyckte att olika sorters plast var fint att trycka ihop!
 
 
En ickevävare kommenterade detta med att hon inte förstod sig på sådan där modern konst. Men det här är inte riktigt tänkt som konst, det var bara... ja roligt!
 
 
























 
 

Kommentera här: