Elva meter mattvarp...

Matta var det andra gemensamma projektet på Väddö. Jag satte upp en rosengång och vävde fem mattor. Två sängmattor som jag skulle ge till ett par vänner i bröllopspresent, men de försvann! Än idag undrar jag var de tog vägen. Kanske tyckte någon annan att de var fina. En väldigt lång, som sommartid ligger i mina föräldrars vardagsrum, som gångmatta mellan hallen och altandörren för att spara på heltäckningsmattan som ligger därunder. Det här är den enda väven där jag faktiskt önskar att jag hade hållit mig till skissen, för skissen var snygg, men det var så himla tråkigt!
De flesta blå trasor kommer ifrån Charlotte och Björn, som rensade ur sina garderober. Utöver trasor har jag använt stränggarn.
Det blev också en liten julmatta som inte tål att gås på, på grund av glittret, men den ligger så fint på en kista eller i gungstolen hos mina föräldrar kring jul:
 
Och till sist en liten matta som jag kallar för Vintersjö:
 

Kommentera här: