Linneväv

Jag hyser en sorts hatkärlek till lin. Jag älskar linnetyg, lingarn, att brodera på och med lin, att klä mig i lin, att sova på linnelakan och doften av lin. Men jag avskyr verkligen att ha lin i varpen!
Den här ganska grova linnevarpen har legat i en gömma sedan jag gick på Wik. Jag hade först tänkt väva hela enfärgad i korndräll och sy något av, men jag tröttnade som synes och blandade in andra färger. Sedan tröttnade jag på korndräll och experimenterade lite.
 
 
Sedan tröttnade jag överhuvudtaget på den väven, solvade om till en smal våffelväv och gjorde disktrasväv. Som jag också tröttnade på framåt slutet.
När jag hade zickzackat och klippt isär dem tröttnade jag på det också, så jag har exakt en färdig trasa och en mängd okantade småtrasor som ligger i någon hög i väntan på bättre tider.
 
 

Kommentera här: