Lövtroll

En väninna köpte en himla massa ull åt mig på en hobbyaffärs utförsäljning, så jag hade en rejäl hög med den här härligt gröna färgen. Kroppen nålade jag under Eurovision Song Contest semifinal 2 samt finalen, och då hade jag ännu inte bestämt mig för vad det skulle bli, annat än att jag ville använda de härliga gröna ull-lockarna från Heidifeathers. Kanske ett moss-troll? Ett träsktroll, ett grönt skogstjärntroll? Det var först när jag hade format öronen och skulle börja med näsan som jag kände att det här ville bli ett lövtroll!
 
Nerverna på bladen gjorde jag av silkesfibrer.
 
 
Och så en rejäl kalufs på det! Tack vare att näsan och öronen är relativt enkla så gick det här trollet ovanligt snabbt att göra!
 
 
 
Uppdatering - efter några veckor i bokhyllan så har håret liksom tagit överhand, så att det känns som om löven kommer i skymundan. Därför fick det bli en snagg idag!
Känns bättre. Mer löv, mindre hår.
 

Kommentera här: