Halvdräll

Det här är ett experiment, där jag ville få fram tygkänslan i de svarta partierna, och det fluffiga i de färgglada. De svarta bomullstrådarna gick av gång på gång, jag hade helt enkelt för tät varp. Tyvärr är det fluffiga garnet oerhört stickigt, så jag kan inte använda den som sjal som jag tänkt, så jag funderar att hänga upp den på väggen istället, eller lägga i en fåtölj. Den är för glad för att ligga hoprullad i garderoben.
 
 
 
 
Faktiskt gjorde jag en ordentlig skiss till den här, och till min glädje, och faktiskt förvåning, fanns nästan exakt de garner jag ville ha på Yll&Tyll i Uppsala. Jag hade alltså bara skissat utan att ha garner i åtanke. Och följde förstås inte skissen till punkt och pricka.
 


Av snuttarna som blir kvar i en väv gör jag gärna något skojigt. Nu hade jag en tid samlat på mig tepåsefodral under kvällsfikat.
 
 
 

Kommentera här: