Bandgrind

Brickor är jag förtjust i, men bandgrind har inte riktigt lyckats charma mig. En väninna facebookade från symässan i våras om att hon köpt en mönstergrind, och det lät så spännande att jag bad henne köpa en. Det är den minsta av dessa, jag hade sedan tidigare den större, som jag inte visste hur man egentligen skulle använda men jag hittade sedan ett internetklipp och den verkar ganska avancerad.
 
Jag experimenterade med den lilla tills jag blev alldeles varm av irritation, jag fick den inte alls att fungera som jag ville! Till slut var det bara att acceptera att jag antingen var tvungen att konstruera ett mönster som gjorde att trådarna bands lika jämnt på fram- och baksidan, eller acceptera att trådarna låg helt fritt på baksidan. Det sistnämnda fungerar ju om jag använder bandet som dekoration och ska sy fast det, men då jag gärna vill ha mina band löst hängande så försvann en stor del av den frihet som jag trodde jag skulle få med denna grind.
 
 
Första fula försöket:
 
Här har jag kommit på tekniken, men det ligger massa lösa röda trådar på baksidan:
 
 
Här har jag hittat på ett mönster som blir lite mer bundet, men man behövde visst vara ganska noga med hur hårt man slår till och drar åt inslagstråden, och ärligt talat var det inte ett dugg roligt.
 
 
 
 
Men, nu har jag provat i alla fall, och kanske får jag ett ryck framöver och gör något skoj!
 

Kommentera här: