Mias transformerade hatt!

Min väninna Mia har experimenterat med hattar. Hon stickar stort och löst, slänger in dem i tvättmaskinen, håller tummarna och låter maskinen filta dem. Just denna blev hon inte särskilt nöjd med, den var för liten för henne och brättet blev inte som hon ville. När jag provade den och den satt som smäck, så fick jag den av henne. Vi hade tidigare pratat om hur man kunde dekorera hennes hattar, om man kunde filtnåla fast roliga grejer, och nu hade jag plötsligt en helt svart "målarduk" att göra något kul med!
Ganska snart förkastade jag dock filtnålningstekniken, och bestämde mig för att brodera. Det röda garnet har jag färgat själv med krapprot.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Här publicerar jag helt fräckt två bilder som Mia själv tagit på en annan av hennes hattar, för att ni ska få se verkligt före- och efter:
 

Kommentera här: