Änglar och djävlar

En kollega skadades i en cykelolycka, och jag gjorde en liten skyddsängel till henne. När jag visade den på facebook var ganska många intresserade av en egen, så jag startade en massproduktion.
 
 
Det kan tyckas vara lättare att göra små saker, men ögonen är pilligt att få bra!
 
Vingarna våt-tovades, och glorian är gult garn. Med några stick ner i håret så sitter den ganska fast!
 
Efter ett tag blev det lite enahanda att göra änglar, så det fick bli smådjävlar också. Och tänka sig, en helt annan kategori av vänner var intresserade av dem! En väninna ville ha en av varje, och då fick det bli såhär:
 
Och en tyckte jag behövde en lite mer vågad skyddsängel.
 
Ibland satt jag i skogen och jobbade.
 
Den här lilla tappra själen glömde jag kvar i skogen efter fotograferingen, men hon stod så tålmodigt och väntade på mig dagen efter. Den hon skulle beskydda älskar att vara i skogen, så det blev lite extra kraft i hennes beskydd efter campingen.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: