Skogsrå

Det här är det första ansiktet jag har gjort, enligt Living Felts onlinekurs. Jag märkte ut mitten, och gjorde ögonhålor innan jag...
 
 
... satte dit en näsa.
 
Ser lite otäckt ut. När Lammen Tystnar...
 
Först lade jag i en liten rund tuss med vita. Två gröna nyanser blandades för att ge lite mer liv, och en liten prick med ljusast grön för extra skimmer. Därefter en svart pupill, och en vit prick för liv. Här syns skillnad mellan högra och vänstra ögat, med och utan vit prick.
 
 
En tunn, tunn strimma mörkare grönt runt iris, som de flesta ju har i sina ögon.
Övre ögonlock för sig, undre ögonlock och kinder i ett.
 
En linje mörkbrunt som ögonfransar. Näsan gjorde jag större, och munnen gjorde jag om fyra-fem gånger innan jag blev nöjd. Jag försökte flera gånger att lägga på lite ull på läpparna som färg, men det blev aldrig bra så till slut duttade jag lite försiktigt med en tuschpenna!
 
Skogsrån har ju ett hål i ryggen.
 
Och en rävsvans. Svans och hår av silke.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: