Regnbågstroll

Den här gången testade jag att ha tvättad, okardad ull som kärna och vira lite gul kardad ull omkring, och filta i maskin. Det blev inte helt lyckat eftersom det filtade sig olika - det blev liksom en liten hård ullboll inuti ett hårt ullskal med en massa luft emellan... Jag provade samma sak samtidigt med en annan typ av kardad ull, och det gick alldeles utmärkt. Nåväl, ingen skada skedd, det var bara att nåla ihop.
Jag lade lite angelina-fiber utanpå som jag täckte och därmed fäste med regnbågsfärgerna.
 
 
 
 
Öron brukar jag lägga ganska lång tid på, men nu våt-tovade jag två små röda bitar och rullade ihop dem. Blev jättebra och gick snabbt!
 
 
Tanken med Angelina och den gula basen var att gå över hela figuren med en inverterad filtnål för att fluffa upp den. Jag ville nämligen åt den lite suddiga, disiga känslan med en aning av glitter här och var.
 
 
 
Den här vill jag ut och fotografera i solen någon dag, men tills vidare får de här vinterbilderna duga!
 

Kommentera här: