Vattenbärare

Den här garnkatten fick jag för över fyra decennier sedan, och tyckte att den var så så fin! Visst äger den fortfarande en viss trasgrann charm, men paljettögonen har ramlat av, färgerna har bleknat och den är aningens mer hopsjunken nu så jag tänkte att jag skulle transformera den!
 
Här inuti är nu katten.
 
 
På Myrornas köpte jag lite kopparföremål som jag tycker är trevligt att sammanfoga med mina troll på ett eller annat sätt. De små kopparna vet jag inte vad de varit till - för breda för att vara ljusstakar, för metalldoftande för att vara något att dricka ur. Men för tio kronor styck kunde jag inte låta bli, så jag tänkte att ett troll kunde få vara vattenhämtare, och ha armarna runt dem. Lekte också med idén på att sätta den tredje på huvudet, antingen som vattenkärl eller som hatt.
 
 
 
Men när frisyren var på plats - så här började jag, med ullklipp som jag köpt från Ullförmedlingens medlem:
 
 
 
- så blev frisyren för söt för att döljas av en hatt!
 
Jag gjorde klart håret på jobbet, och hittade några fina fotomiljöer på hemväg som jag använde trots att det egentligen inte var helt färdigt. Hen har ju inget bling, och det vill troll ha!
Bär hem snö att smälta
 
 
 
 
 
Hen ska egentligen bära hem vatten, men kommer alltid hem med en massa annat istället som var roligare.
 
Nu är det färdigblingat!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: