Diverse små provbitar

Jag är inte mycket för att provväva. Det där med att göra en provbit i olika kvaliteter, provtvätta, prova överhuvudtaget, det - det har jag helt enkelt aldrig gjort. Några centimeter kan jag testa, men oftast chansar jag direkt. Men att få prova olika tekniker i andras vävstolar, det är kul. Här är min första taqueté som jag gjorde på Wik:
 
 
 
Det här minns jag inte vad det skulle vara för teknik, det var något jag inte riktigt förstod i alla fall, men det blev en liten fyrkant av mitt indigokoschenillgarn, också Wik:
 
 
 
Här är den provbit som var obligatorisk för alla, förstaväven på Väddö, "Ränderna går aldrig ur". Vi skulle prova olika tuskaftvarianter, några kypertvarianter och rackelväv.
 
 
Det här är en liten halvdrällruta, från den där stickiga fluffiga saken jag vävde på Väddö:

Kommentera här: